Inovatyviausia mokytoja L. Latvienė: itin svarbu tikėti mokinio sėkme

Loreta Latvienė (asmeninio albumo nuotr.)

Tyrinėjimai ir atradimai, edukacinės išvykos ir pasitikėjimas mokiniais – mokytojos Loretos Latvienės kasdieniniame darbe yra nuolatiniai atributai. Paklausta, kas jai suteikia įkvėpimo ieškoti būdų, kaip organizuoti pamoką kitaip, ji atsako paprastai – pats darbas mokykloje teikia džiugesį: „Džiaugiuosi galimybe dirbti su jaunais žmonėmis, būtinybe nuolatos kelti kvalifikaciją, džiaugtis ne tik aukštais mokinių pasiekimais įvairiuose konkursuose, olimpiadose bei valstybiniuose brandos egzaminuose, bet ir kiekviena eiline pamoka, kuri niekada nėra nuspėjama, vis kitokia“.

Ją žavi, kad mokytojo darbe turi ir pats nuolat tobulėti, o galimybių dabar tam daug. „Mokytojo darbas yra nepaprastai kūrybingas, reikalaujantis daug dėmesio skirti ne tik dalykinių kompetencijų tobulinimui, bet ir jauno žmogaus pažinimui“, − sako Loreta. Ji po 2-4 kartus per mokslo metus dalyvauja kasmet Lietuvoje vykstančiose konferencijose, pati skaito pranešimus ir veda seminarus mokytojams, yra dalyvavusi ne vienoje tarptautinėje stažuotėje, tačiau teigia, kad tarptautinėje konferencijoje užsienyje iki šių metų dar nebuvo dalyvavusi.

Loreta Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose 2016 buvo pripažinta inovatyviausia socialinių dalykų mokytoja. Vienas iš apdovanojimų prizų − kelionė į bet kurią tarptautinę konferenciją. Loreta pasirinko geografijos konferenciją Atėnuose, kur tarp kitų geografijos mokslininkų ir studentų iš viso pasaulio, buvo vienintelė dalyvė iš Lietuvos. Loreta pasakojo, kad konferencijoje buvo analizuojama miestų planavimo problemos ir ypatumai, erozijos pasekmės, atskirų regionų vandens režimas, naftos gavyba Persų įlankos baseine ir daugelis kitų temų, tad idėjų iš pranešimų praktiniam taikymui pamokose pasisėmė labai daug. Viena jų − nauja vaizdinė medžiaga pamokoms: „Visos išvykos metu labai daug fotografavau, turėsiu naujos medžiagos iliustruojančios miestų smogą, uosto akvatoriją, sinklinas ir antiklinas, abrazinius krantus ir, žinoma, tokias įžymybes kaip Akropolis su garsiuoju Partenonu, Delfų šventykla“, − džiaugiasi geografijos mokytoja iš Kauno jėzuitų gimnazijos ir teigia, kad tokios patirtys neįkainojamos.

Loreta Latvienė (IMA organizatorių nuotr.)

L. Latvienė teigia, kad mokiniams yra svarbu suteikti laisvę rinktis, patiems tyrinėti, taip siekiant atrasti tikrąjį pažinimo džiaugsmą. O tirti geografijos pamokose tikrai yra ką: „Yra labai daug temų, kur kartu su mokiniais tiriame gyvąją ir negyvąją gamtą, gyventojus, jų veiklas, gyvenvietes ir kita. Kai kurie tyrimai būna paprasti, jiems atlikti užtenka nedaug laiko, pavyzdžiui, aiškinantis ar oras turi svorį − su fizikinėmis svarstyklėmis pasveriame tuščią ir pripūstą balioną. Kiti tyrimai užima žymiai daugiau laiko, pavyzdžiui, pabėgėlių integracijos Lietuvoje, ekologiško maisto produktų vartojimo, šiuolaikinių migracijų krypčių ir priežasčių tyrinėjimas ir visa kita.“

Be pamokų įprastoje klasėje Loreta mokiniams vykdo ir daug mokomųjų išvykų: „Jei išvyka muziejuje, su darbuotojais derinu užduotis. Smagu, kai patys mokiniai ieško atsakymų mieste ar gamtoje, mokosi naudotis informaciniais stendais, klausinėja praeivių ir panašiai“, − vardija ekskursijų privalumus. Loreta pamokose naudojasi ir virtualiomis priemonėmis bei pripažįsta, kad technologijų naudojimas iš esmės yra neišvengiamas. Jos ne tik praplečia pamokos galimybes, bet didina ir mokinių suinteresuotumą mokomu dalyku: „Vienas mygtuko paspaudimas nukelia į visiškai kitą pasaulį, kurį dažnam iš mokinių tikrovėje pamatyti neįmanoma. Technologijos leidžia pamatyti ir tarsi paliesti įvairius gamtos reiškinius ir procesus. Viena yra teoriškai žinoti, kad ir apie atogrąžų ciklono susidarymą ir jo pasekmes, ir visai kas kita virtualiai matyti jo formavimąsi, pačiam modeliuoti judėjimą ir panašiai“.

Loreta pateikia savo sukurtą ir naudojamą mokinių motyvacijos formulę, kurios kertiniai elementai yra mokytojo palaikymas ir pagarba mokiniui. Ji ir yra įsitikinusi, kad netalentingų mokinių nėra: „Itin svarbu tikėti mokinio sėkme, leisti jam suprasti, kad neįveikiamų kalnų nėra, kad kiekvienas iš jų tikrai pasieks savo gyvenimo Everestą! Kartu su pagarba atkeliauja pasitikėjimas, su juo – tikėjimas, o su tikėjimu − sėkmė! Ir tik po to naujų technologijų, inovatyvių metodų taikymas“.

Share with:

FacebookGoogleLinkedInPocket


Tags: , , ,