Menų, technologijų mokytojas: kaip skatinti mokinius mąstyti kūrybiškai

Donatas Kriukas, nors turėjo minčių realizuoti save spaudos dizaino srityje, pasirinko pedagogo kelią. 2019 m. Inovatyviausio menų ir technologijų mokytojo teigimu prie šio pasirinkimo stipriai prisidėjo programa „Renkuosi mokyti“ ir noras į mokyklą įnešti „naujų vėjų“. Inicijuoti permainas pedagogui pavyko – nominavusių žmonių teigimu, jo dėka atsinaujino ne tik technologijų klasė, bet ir visa mokykla.

Kūrybinei veiklai svarbu aplinka

Mokytojas daug dėmesio skiria ne tik mokymosi aplinkos funkcionalumui, bet ir jos kuriamai savijautai. „Man asmeniškai tai yra labai svarbu, nes mokymo(si) aplinka tiesiogiai veikia mūsų nusiteikimą ir emocijas, kurios turi įtakos mokymuisi“, – dalinasi D. Kriukas.

Bendradarbiaujant kartu su mokiniais sukurta unikali mokymosi aplinka. Norint, kad visada būtų galima stebėti kokybišką per projektorių rodomą vaizdą klasė virto į mini kino salę. „Norint susikurti malonią aplinką kūrybinei veiklai verta į jos kūrimo procesus įtraukti dalyvius, kurie toje aplinkoje ir bus veikėjai, todėl mokinių idėjos čia tampa labai svarbios. Be viso to verta kartais pačiam kaip mokytojui nebijoti surizikuoti ir bandyti“, – pataria pedagogas.

Su kolega pateikus paraišką FAB LAB skaitmeninės kūrybos studijai įrengti, mokykloje atsirado lazerinė pjaustyklė, ploteris, 3D spausdintuvas. Šių technologijų naudojimas leidžia mokiniams tapti aktyviais kūrėjais ir susipažinti su tokio darbo specifika.

Inovatyviausio menų, technologijų nominacijos steigėjos UAB „Elinta“ vadovo  Vytauto Jokužio teigimu, Lietuvai, sugebėjimas dirbti inovatyviai ir kurti naujus gaminius yra vienas svarbiausių konkuravimo būdų. „Per paskutinius metus technologijų vystymasis labai paspartėjo – vyksta ketvirtoji pramonės revoliucija. Tokiu metu atsiranda daug naujų technologijų – gamtą neteršianti žalioji energija, 3D spausdinimas, daiktų internetas, dirbtinis intelektas, elektrinės transporto priemonės“, – akcentuoja V. Jokužis. 

„Turime daug galimybių išvystyti naujas pramonės sritis. Tam reikalingi labai inovatyvūs žmones, kurie sugebėtų kurti šias technologijas. Naujomis idėjomis degantis mokytojas sugebės sudominti mokinius naujovėmis ir išaugins mūsų būsimuosius inovatorius“, – papildo V. Jokužis.

Mokykloje yra vietos ir naujoms pamokoms

Būtent D. Kriukas aktyviai siekia su mokiniais kalbėti apie ateitį – jo veiklos nesenai pasipildė „Medijų ir inovacijų“ pamokomis. „Tokio dalyko atsiradimas yra padiktuotas šiandieninio gyvenimo – mokymosi turinys orientuotas ne apie praeitį, o apie dabarties procesus: išradimus, atradimus, informacijos ir žinutės galią visuomenei ir jos atsiradimo kelius“, – pasakoja D. Kriukas.

Norėdamas paskatinti mokinius kurti ir dalintis idėjomis, pamokų metu D. Kriukas skatina nebijoti dalintis mintimis, suklysti ar pasakyti kažką „ne taip“, siekia parodyti, kad visų idėjos yra svarbios ir priimamos. Taip pat, mokytojas kelia sau tikslą, kad tai ką mokiniai įgyja pamokoje, taikytų savo kasdienybėje. Dėl to, ruošdamasis pamokoms galvoja iš mokinių perspektyvos, bando kuo geriau suprasti, kas jiems būtų įdomu ir aktualu, skiria daug laiko užduoties prasmės išaiškinimui.

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2020 – jau penktus metus vykstanti iniciatyva, kurios tikslas – skleisti žinią apie puikius Lietuvos mokytojus ir jiems atsidėkoti. Daugiau apie apdovanojimus skaitykite puslapyje www.mokytojuapdovanojimai.lt.