Skip to content

Pristatyti „Kultūrinės edukacijos veiklų poveikio vertinimo“ tyrimo rezultatai

Balandžio 20d. ŽEF vadovas Arminas Varanauskas pristatė Lietuvos kultūros tarybos ir Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos inicijuoto tyrimo „Kultūrinės edukacijos veiklų poveikio vertinimas“ rezultatus. Tyrimą atliko ŽEF, bendradarbiaudami su kultūros ir meno įstaigomis bei organizacijomis. Buvo apžvelgtos ir įvertintos Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose (1-12 klasės mokinių) vykdomų kultūrinės edukacijos ir kūrybiškumo ugdymo veiklų bei kultūrinės edukacijos ir kūrybiškumo ugdymo veiklų, prisidedančių prie kultūrinės edukacijos ir kūrybiškumo ugdymo tęstinumo jaunimui, baigusiam mokyklą (iki 29 m.), apimtys, formos ir priemonės.

„Kūrybos profesionalo dalyvavimas ilgalaikėse kultūrinės intervencijos veiklose yra būtina prielaida, siekiant transformuoti egzistuojančias ugdymo praktikas, santykius mokykloje. Tinkamai pasirengęs ir metodologiškai dirbantis menininkas skatina refleksiją, sukuria tinkamą erdvę eksperimentavimui ir klaidoms, leidžia įvertinti veiklas iš šono“, – reziumuoja tyrėjas, Žinių ekonomikos forumas direktorius Arminas Varanauskas.

Renginio metu susipažinta su tyrimo rezultatais, rekomendacijomis formaliajame ir neformaliajame švietime vykdomų kultūrinės edukacijos ir kūrybiškumo ugdymo veiklų mokiniams įgyvendinimui bei kokybiškam kultūrinės edukacijos veiklų tęstinumo po mokyklos baigimo užtikrinimui.

 

Ar žinojote, kad Airijoje valstybės finansuojami menininkai įsipareigoja kasmet skirti laiko vietinėms švietimo iniciatyvoms? Galbūt teko girdėti apie Prancūzijos praktiką – oratorystės programą mokiniams? Tuo tarpu Nyderlandai džiaugiasi mažiau paplitusių kultūrinės edukacijos iniciatyvų, pavyzdžiui, breiko šokio, tiksliniu rėmimu.

 

Plačiau apie sėkmingas įvairių šalių patirtis ir kaip jas galėtume pritaikyti Lietuvoje, skaitykite parengto tyrimo „Kultūrinės edukacijos veiklų poveikio vertinimas“ ataskaitoje. Renginio įrašą galite peržiūrėti ŽEF Facebook paskyroje.