Trys inovatyvūs sprendimai, kurie padės ugdyti medijų raštingumo įgudžius

Jauniems žmonėms reikia stiprių medijų ir informacinio raštingumo (MIR) įgūdžių ne tik pandemijos metu. Tačiau, norint šiuos gebėjimus ugdyti dažnai įprastų veiklų neužtenka – neretai tam reikia unikalių ir inovatyvių ugdymo sprendimų. Trys iniciatyvos iš Baltijos šalių sieks tokias priemones sukurti.

Šios idėjos yra  Žinių ekonomikos forumo ir DW Akademie organizuoto atviro konkurso inovatyviems MIR ugdymo įrankiams kurti nugalėtojos.

Internetinis žaidimas „Medijų raštingumo cirkas“ (Latvija)

Ši Latvijos universiteto lektorės Klinta Ločmele pateikta iniciatyva siekia žaismingu būdu ugdyti jaunų žmonių medijų raštingumo įgūdžius. Vietoje to, kad orientuotųsi į dalykus kaip saugumas internete ar melagingų naujienų paneigimas, šis įrankis siekia žengti pirmyn ir spręsti tuos klausimus, kuriais šiuo metu kalbama retai, kaip, pavyzdžiui, saviraiškos laisvė, tarpkultūriniai ir tarpreliginiai diskursai, duomenų privatumas ir apsauga, radikalėjimas ir ekstremizmas, reklama ir interaktyvi žiniasklaida. Žaidimą bus galima naudoti kaip individualaus mokymosi įrankį, ir, kaip veiklą formaliajame bei neformaliajame švietime.

Žinau viską – pastebiu viską (Lietuva)

Žaidimų principais paremtą ugdymo priemonę pasiūlė ir Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT), tačiau šiuo atveju – tai simuliacinis vaidmenų žaidimas, kurio pagalba siekiama ugdyti jaunų žmonių savarankiškumą, kritinį mąstymą bei atsparumą nešališkai pateiktai informacijai. Ši priemonė siekia atkreipti dėmesį į tarpkultūrinius ir tarpreliginius diskursus žiniasklaidoje ir suteikia galimybę imituoti realias situacijas saugioje bei žaismingoje aplinkoje.Tai bus ne tik įtraukianti bei pamokanti veikla jos dalyviams, bet ir lengvai naudojama priemonė su jaunimu formaliajame ar neformaliajame švietime dirbantiems asmenims.

Estijos visuomeninio transliavimo projektas „Media Wit“ (Estija)

Šis Estijos visuomeninio transliavimo organizacijos pradėtas vykdyti projektas siekia skatinti medijų raštingumą, kritinį mąstymą ir analitinius įgūdžius. Idėjos siūlytojai to sieks bendradarbiaudami su profesionalias žurnalistais ir atsakingai kurdami įdomias bei išskirtines video pamokas apie įvairias MIR temas. Tai padės labai tikslingai pasiekti norimą jaunų žmonių auditoriją ir perduoti jiems reikiamas žinias, sukurs papildomos medžiagos kitoms ugdymo veikloms ir paskatins diskusijas medijų klausimas tarp mokytojų, jaunų žmonių, bei jų tėvų.

Šios trys iniciatyvos iš Latvijos, Lietuvos ir Estijos yra planuojamos įgyvendinti šį rudenį. Lapkričio mėn. planuojamoje Baltijos šalių MIR konferencijoje, šie konkurso nugalėtojai bus kviečiami pristatyti rezultatus. 

Šį projektą bei atvirą kvietimą siūlyti inovatyvius MIR ugdymo įrankius finansuoja Vokietijos federalinės respublikos Užsienio reikalų ministerija