Tyrimas „Studijų kokybė Lietuvoje“ – visapusiškas studijų kokybės vaizdas

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA), atlikęs tyrimą „Studijų kokybė Lietuvoje: suinteresuotųjų šalių požiūris“, išleido svarbiausius jo rezultatus apibendrinantį trumparaštį.

Atliekant šį tyrimą buvo apklausta 1170 paskutinių klasių moksleivių, 5280 bakalauro, magistro, doktorantūros studijų studentų, 1162 absolventai, 1291 aukštųjų mokyklų dėstytojas, 526 aukštųjų mokyklų administracijos darbuotojai, 1099 viešojo ir privataus sektorių darbdaviai.

„Nors studijų kokybė suinteresuotųjų šalių vertinama gana gerai, kiekvienos iš jų lūkesčiai skirtingi. Kadangi neįmanoma atliepti tokių skirtingų ir prieštaringų lūkesčių, itin svarbu susitarti dėl prioritetų, studijų kokybės gerinimo sričių“, – sako MOSTA analitikė Žemyna Pauliukaitė.

Analitikai nagrinėjo, kaip visi studijų sistemos dalyviai vertina studijų kokybę, kokius lūkesčius jai kelia, kokius studijų aspektus, jų nuomone, reikėtų tobulinti. Tyrimas parodė tris svarbiausias kryptis: labiausiai reikėtų investuoti į dėstytojus, jų kvalifikacijos kėlimą, darbo sąlygų gerinimą, taip pat reikia gerinti studentų pasirengimą ir motyvaciją studijoms, studijų programas orientuoti į pasirengimą praktinei veiklai pasinaudojant bendradarbiavimo su verslo sektoriumi patirtimi.

Daugiau informacijos: www.mosta.lt