Skip to content

STEAM ugdymo ateitis Lietuvoje: kaip užtikrinti sistemiškumą?

Rugsėjo 19 d. Vilniaus universitete vykusi diskusija apie STEAM sričių ugdymą subūrė švietimo, verslo ir akademinės bendruomenės atstovus. Šis renginys – pirmasis diskusijų cikle „Žinių ekonomikos forumas: neatidėlioti“, kuriuo siekiama kalbėti apie pažangą, būtiną valstybės progresui švietimo, inovacijų, globalių iššūkių sprendimo ir svarbiausiose, aukštą pridėtinę vertę kuriančiose ekonomikos srityse.

„Tikimės, kad ši iniciatyva iškels svarbiausius klausimus, reikalingus tolesniam šalies švietimo progresui, ekonominiam vystymuisi  ir padės pasiekti pokyčių. Šiandien diskusijas pradedame nuo nuoseklaus STEAM sričių ugdymo – pagrindo šiuolaikinei, aukštos pridėtinės vertės ekonomikai, būtino siekiant užtikrinti valstybės konkurencingumą ir pažangą.“, – apie iniciatyvą pasakoja organizatorių „Žinių ekonomikos forumo“ direktorė Neda Žutautaitė.

Renginio pradžioje pranešimą skaičiusi Vilnius TECH universiteto dėstytoja, programos „Ateities inžinerija“ vadovė dr. Edita Karosienė atkreipė dėmesį, kad sistemingam STEAM sričių ugdymui užtikrinti būtinas ne tik finansavimas, bet ir ilgalaikis bendradarbiavimas tarp visų STEAM ekosistemos dalyvių.  

Noro bendradarbiauti yra daug: mokyklos nori ilgalaikio bendradarbiavimo, dėstytojai nori populiarinti savo sritį, verslas nori prisidėti, čia galėtų padėti sukurta bendradarbiavimo platforma, kuri leistų ekosistemoje lengviau rasti vieni kitus“, – komentavo dr. E. Karosienė. Anot tyrėjos, glaudesnis bendradarbiavimas ne tik užtikrintų nuoseklumą, bet ir padėtų geriau paruošti absolventusglobaliems rinkos poreikiams.

Tyrėja pabrėžė ir verslo paramos švietimui svarbą, atkreipiant dėmesį į augantį inovacijų kūrimosi ir praktinių žinių perdavimo poreikį. Diskusijoje dalyvavusi „Ignitis grupės“ #EnergySmartSTART programos vadovė Giedrė Žlibinienė teigė, kad būtinos ne tik finansinės verslo investicijos į švietimą. Verslo įsitraukimas į STEAM sričių ugdymą užtikrintų galimybes jauniems specialistams įgyti praktinių įgūdžių bei supratimą apie STEAM srityse veikiančia rinką. „Tik per patirtį ir patyrimą yra lengviausia  sudominti moksleivius, tuomet vaikų akys žiba ir matematika ar fizika nebeatrodo baubu, o pavirsta aiškia ateities kompetencija“, – diskusijoje kalbėjo G. Žlibinienė, akcentuodama ilgalaikės partnerystės svarbą tarp verslo ir švietimo bendruomenės.

Panevėžio švietimo centro direktorė Asta Malčiauskienė teigia, kad nuoseklus STEAM sričių ugdymas ir bendradarbiavimas turi prasidėti jau darželyje.  „Susitarimai yra labai svarbūs, nes tik susitarę mes galime tai kryptingai daryti. STEAM ugdymas bus sėkmingas, jeigu mes pradėsime jį plėtoti jau ikimokykliniame ugdyme. Labai svarbu užtikrinti visą sistemą, pradedant mūsų mažaisiais, nes jie neturi steriotipų, jie yra smalsūs”, – A. Malčiauskienė.

Diskusijoje dalyvavo: „Ignitis grupės“ žmonių ir kultūros vadovė Renata Augustaitienė, LR Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas prof. Artūras Žukauskas, Panevėžio švietimo centro direktorė Asta Malčiauskienė, Vilnius TECH universiteto tyrėja dr. Edita Karosienė, Fizinių ir technologijos mokslų centro tyrėjas dr. Povilas Šimonis.

Diskusijos įrašą žiūrėkite portalo LRT.lt nuorodoje.