Skip to content

Mokyklos vadovas: mokykloje dar nesu sutikęs neinovatyvaus žmogaus

Šiaulių Gytarių progimnazijos direktorius, pernai metais pelnęs metų mokyklos vadovo titulą, Rimtautas Pečeliūnas teigia, kad inovacijos grįstos taisyklių laužymu ir reikalauja atviro, pozityvaus, naujoviško požiūrio. Nors tai reikalauja drąsos ir išėjimo iš komforto zonos, vadovo manymu, tai darome visi – vieni mažiau, kiti daugiau, vieni garsiai, kiti tyliai.

Judėti pirmyn skatina siekis į pasaulį žvelgti mokinių akimis

Dar studijuodamas R. Pečeliūnas išbandė save versle, visuomeninėje veikloje, politikoje. Šiuo metu vadovaudamas progimnazijai plačiai naudoja susikurtą darbuotojų skatinimo ir motyvavimo sistemą, apimančią motyvacinius pokalbius, darbo apmokėjimą, pasiekimų pripažinimą ir vertinimą, tradicijų ir ceremonijų kūrimą. Tuo pačiu, taiko ir visuotinai pripažintas šiuolaikines vadybines sistemas, tokias kaip „Lean“.

„Mokyklos vadovo pareigos ar mokytojo profesija neabejotinai yra vienas iš labai svarbių motyvatorių judėti pirmyn. Šiose pozicijose esančiam žmogui ne tik svarbu žengti koja kojon su naujo tūkstantmečio vaikais ir išmokti į pasaulį žvelgti jų akimis, bet ir rasti būdus kaip savo kasdieninį darbą paversti įdomiu ir patraukliu, pamokas efektyviomis ir įtraukiančiomis, mokyklą šiuolaikišką ir atliepiančią mokinių lūkesčius“, – dalinasi R. Pečeliūnas.

Leidyklos „Šviesa“ direktorė Milda Juonė pritaria, kad svarbu pasirinkti mokymosi metodus, kurie leistų atliepti mokinių poreikius. „Aukštesnių rezultatų galima pasiekti per mokymo(si) individualizavimą pasitelkiant mišraus mokymo(si) metodus. Kelias iki rezultato būna nevienodas – vieniems jis pasiekiamas lengviau, kitiems sunkiau, todėl svarbu pritaikyti konkrečiam mokiniui tinkamą mokymą(si), o mišrus mokymas(is) tai leidžia atlikti“, – pataria M. Juonė.

Inovacijas galima kurti ne tik su technologijomis 

R. Pečeliūnas teigia, kad mokykloje dar nėra sutikęs neinovatyvaus žmogaus. „Mano giliu įsitikinimu inovatyviu gali būti kiekvienas. Tam nereikia nei grandiozinių dalykų, nei titaniškų pastangų. Tam nėra būtina tobulai įvaldyti naujausias technologijas, įgyti programavimo įgūdžių ar įgyvendinti skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus“, – paaiškina mokyklos vadovas. 

R. Pečeliūnas atkreipia dėmesį į svarbų dalyką: neretai inovacijos yra suprantamos kaip kažkas išskirtinai naujo, dažniausia susijusio su moderniomis technologijomis.

„Tai gali būti įprastų, kasdienių dalykų tobulinimas juos pritaikant pagal besikeičiančias aplinkybes, mokinių interesus. Tai gali būti netradicinis sprendimas arba tiesiog sulaužyta neefektyviai veikianti taisyklė. Tai gali būti ir pateikta vizija, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdu pagerinti mokinių mokymosi rezultatus“, – akcentuoja mokyklos vadovas.

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2020 – jau penktus metus vykstanti iniciatyva, kurios tikslas – skleisti žinią apie puikius Lietuvos mokytojus ir jiems atsidėkoti. Daugiau apie apdovanojimus ir kaip juose dalyvauti sužinosite puslapyje www.mokytojuapdovanojimai.lt.